تبلیغات و بازاریابی در مصر
نوشته شده توسط : worldmarketing

مشخصات مصرف کننده
جمعیت مصر در ژوئیه 2018 بیش از 99 میلیون نفر بوده و با نرخ 2.38٪ در حال رشد است. 42.7٪ از جمعیت در شهرها زندگی می کنند و میزان شهرنشینی سالانه 86/1٪ است.

بیشتر کشور بیابان است ، بنابراین حدود 95٪ از جمعیت در یک نوار باریک از زمین حاصلخیز در کنار رود نیل متمرکز شده اند ، که تنها حدود 5٪ از مساحت مصر را نشان می دهد. رشد سریع جمعیت مصر - 46٪ بین 1994 و 2014 - بر منابع طبیعی محدود ، مشاغل ، مسکن ، بهداشت ، آموزش و مراقبت های بهداشتی تأکید می کند.

سن متوسط ​​9/23 سال است؛ 33.38 درصد از جمعیت زیر 14 سال ، 65/18 درصد از جمعیت بین 15 تا 24 سال ، 37.71 درصد از جمعیت بین 35 تا 54 سال و 5.99 درصد از جمعیت بین 55 تا 64 سال و 4.28 درصد است. جمعیت 65 سال یا بالاتر است. در هر زن 1.05 مرد وجود دارد. متوسط ​​خانوار متوسط ​​4.6 نفر است؛ 6٪ از خانوارها فقط یک نفر را به خود اختصاص می دهند ، 30٪ از خانوارها 2 یا 3 نفر را تشکیل می دهند و 43٪ خانوارها 4 یا 5 نفر را تشکیل می دهند و 2٪ از خانوارها 6 نفر یا بیشتر را تشکیل می دهند.

زنان نسبت به مردان (26٪ در مقابل 79٪) و سواد كمتر (65٪ سواد براي زنان در مقابل 82٪ از مردان) مشاركت معنادار كمتري در نيروي كار دارند. 80.8٪ از جمعیت 15 سال به بالا می توانند بخوانند و بنویسند. (سال 2017). 25.8٪ از نیروی کار در بخش کشاورزی ، 1/25٪ در صنعت و 49٪ ، 1٪ در خدمات (2015). نرخ بیکاری در سال 2017 12 ، 0/2٪ بود. 27.8٪ از جمعیت زیر خط فقر زندگی می کنند (برآورد 2016).

تحصیلات برای 9 سال تحصیلی بین سنین 4 تا 14 سال اجباری است. علاوه بر این ، کلیه مقاطع تحصیلی در هر مدرسه دولتی اداره می شود. براساس اعلام بانک جهانی ، در دستیابی به تحصیلات ثروتمندان و فقرا تفاوت های زیادی وجود دارد ، که به عنوان "شکاف ثروت" نیز شناخته می شود. مصر دارای یک سیستم آموزش عالی بسیار گسترده است. حدود 30٪ از تمام مصریان در گروه سنی مربوطه به دانشگاه می روند. با این حال ، فقط نیمی از آنها فارغ التحصیل هستند. بسیاری از مدارس زیرساخت ضعیف دارند و حدود 1 در 5 ساختمان مدرسه برای استفاده مناسب نیستند ، فاقد امکانات و تجهیزات فاضلاب هستند. براساس نتایج TIMMS 2015 و PIRLS 2016 ، بیش از نیمی از دانش آموزان در مصر حتی معیار کم در ارزیابی یادگیری بین المللی را ندارند.
قدرت خرید
سرانه تولید ناخالص داخلی مصر آخرین بار در سال 2017 با 2785.37 دلار آمریکا ثبت شد. تولید ناخالص داخلی سرانه مصر معادل 22 درصد از میانگین جهان است. تولید ناخالص داخلی سرانه در مصر از سال 1960 تا 2017 به طور متوسط ​​1542.04 USD بوده و در سال 2017 به 27737.37 دلار در سال 2017 رسیده است. درآمد متوسط ​​6000 EGP در هر ماه است. درآمد یکبار مصرف سرانه در مصر در سال 2014 به 22.883 EGP رسیده است. شاخص جینی مصر 31.8 (2015) ، رتبه 124 در سراسر جهان است. فهرست جهانی شکاف جنسیتی سال 2015 ، که اختلافات بین زن و مرد را در سراسر کشورها اندازه می گیرد ، مصر را در رتبه 136 از 145 کشور جهان قرار می دهد. هزینه مصرف کننده در مصر در سه ماهه دوم سال 2018 از 896 میلیارد EGP در سه ماهه دوم سال 2018 به 880 میلیارد EGP کاهش یافته است. سه ماهه سوم سال 2017 و رکورد کم 63 میلیارد EGP در سه ماهه دوم سال 2002.

پس از آنکه بانک مرکزی در نوامبر 2016 آن را در تلاش برای تأمین وام 12 میلیارد دلاری صندوق بین المللی پول برای تقویت رشد اقتصادی پس از سالها آشفتگی ، صعود کرد ، قیمت ها به رکورد اوج رسیدند و پوند مصر نیمی از ارزش خود را از دست داد. با پوندی در حدود 17.7 دلار به دلار آمریكا ، از 8/8 برابر قبل ، اینكه مصری ها مجبور باشند عادتهای هزینه خود را اصلاح كنند تا درآمدها و پس اندازهای خود را به نصف كاهش دهند.

رفتار مصرف کننده
رفتار مصرف کننده مصر با تغییر کشور در رکود اقتصادی طولانی مدت همراه با کاهش ارزش ارز ، بسیار تغییر کرده است. مصرف کنندگان مصری خرید لباس را کاهش داده اند ، سرگرمی های خارج از خانه را کاهش داده اند و سعی در صرفه جویی در مصرف گاز و برق دارند. قیمت ، که به طور سنتی عامل مهمی در تصمیمات خرید بود ، اکنون بر سایر معیارها اولویت دارد. به همین ترتیب ، کالاهای لوکس و مارک های موجود در سوپر مارکت ها با فروش کمتری انجام می شوند. اکنون 71٪ مصری ها می گویند که دنبال تبلیغات هستند در حالی که 35٪ از آنها با خرید کمتر و 17٪ تعداد خرید مواد غذایی خود را کاهش داده اند (Nielsen Survey 2017). مصرف کنندگان همچنین تمایل دارند که محصولات محلی بیشتری مصرف کنند ، زیرا نسبت به محصولات وارداتی گران تر هستند.

مصرف کنندگان با چالش های مالی متعددی روبرو هستند ، از جمله ارز کاهش ارزش ، تورم بالا و افزایش قیمت مواد غذایی ، که به طور قابل توجهی اعتماد به نفس مصرف کننده و به نوبه خود هزینه های خانواده را تحت تأثیر قرار داده است. با این حال ، در حالی که بیشتر آنها با رژیم خرید محدودتر تطبیق می کنند ، خانواده های مرفه همچنان هزینه خود را ادامه می دهند. خرید آنلاین از نظر ضریب نفوذ اینترنتی مختل شده است ، اما پیش بینی می شود به زودی تغییر کند. مصریان جوان در حال افزایش تقاضا در طیف گسترده ای از بخش های مصرف کننده هستند.

علیرغم داشتن مصر بیشترین تعداد کاربران اینترنت در منطقه MENA ، تجارت الکترونیکی در مقایسه با بسیاری از کشورهای عربی عقب مانده است. تنها 8٪ از کاربران اینترنت اعلام کرده اند که معاملات آنلاین انجام می دهند. در حالی که بازار تجارت الکترونیک مصر هنوز در مراحل ابتدایی خود است ، بسیاری از مشاغل مصری هنوز برای ایجاد تعامل با مصرف کنندگان هنوز یک هویت آنلاین برقرار نکردند. توسعه بازار تجارت الکترونیک مصر وابسته به ادامه ظهور آنلاین محصولات و خدمات جدید است که کالاهای مورد نیاز مصرف کنندگان مصر را به کالاهای مورد نیاز آنها نزدیکتر می کند.

برنامه های خدماتی طی سالهای گذشته در مصر رو به رشد بوده است - به ویژه در بین نسل جوان. به عنوان مثال ، مصر بزرگترین بازار در خاورمیانه برای Uber است. علاوه بر این ، مصر برای تهیه و تحویل مواد غذایی و سایر کالاهای خانگی به یکی از بزرگترین بازارهای آنلاین سوپر مارکت در منطقه تبدیل شده است.





:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: